zondag 6 januari 2013

feestgeschenken revealed

Iedereen flink de feesten verteerd? Hopelijk geen indigesties en geen boetes wegens dronken rijden opgedaan?
Hier zijn we stilaan op ons plooien aan het komen, hoewel ik precies maar niet wen aan het feit dat ik om 6u op moet staan en dat ik niet mag blijven liggen tot het meer comfortabele 9 uur...

Nu de cadeautjes allemaal zijn uitgedeeld, kan ik de zelfgemaakte exemplaren hier wel eens tonen. Het plan was om alle kindergeschenkjes zelf te maken, maar ja, u weet wel, kots enzo kwam wat roet in het eten gooien, daarom werd het half om half.

Mijn nichtje had eens laten vallen dat ze 'die kleurrijke zelfgemaakte t-shirts met enveloppe-hals' wel heel leuk vond voor haar jongens. Subtiele hints, sie snappen we hier wel! Ik ging dus al deze zomer op zoek naar leuke jongenstricot en al in september ofzo werden deze t-shirts gemaakt. Al een sjans dat die al klaar lagen.


Ook voor Jitse was ik al vroeg begonnen, onder het moto: ik krijg da toch nie allemaal op 1 week af! en gelijk had ik!
Voor haar werd het een jurkje zoals Mila er ook eentje heeft, een scirocco en een zomers stofke, om zwierig te tuin mee in te lopen in een warm zonnetje met een ijsje in de hand!





Foto van de achterkant ben ik vergeten, steek het op de zangerschapsdementie.

Voor Jenne heb ik maanden het net afgeschuimd, op zoek naar stoere brandweermannenstof of iets met politiewagens, dt kind heeft een kleine obsessie. Maar ik vond niets en settelde dan maar met piratenvlaggen.
Ik bestelde het laatste metertje via Vermiljoen, net genoeg om een hemdje in korte mouwkes te maken. ware het niet dat ik een gat in de mouw had gekregen met overlocksel los te tornen. Na nog een zoektoch kwam ik bij een of anders Berlijns Etsy winkelke uit die mij nog kon depaneren met een meterke. Ja ik nam maar terug een meter, ge weet nooit waar ge weer een gat in krijgt eh.

Dit is de enige gelukte foto, ik had dat uiteraard niet gecontroleerd voor ik de boel inpakte en cadeau deed. Het is een patroontje uit een ottobre, maar ik heb geen zin om nu te gaan zoeken welke precies... excuseer het mij. De onderkant werkte ik af met rood-wit gestreepte biais, dat vond ik er wel stoer bij staan.


En verder zijn we niet geraakt. Toen begon er klein gespuis mijn maag en mogelijkheid om wakker te blijven aan te vallen.
Over mijn goeie voornemens moet ik nog es nadenken, die doe ik dan wel es uit de doeken.

13 opmerkingen:

  1. Bij deze 4 kinderhartjes gelukkig en als ik goed kan tellen 3 mama-hartjes gelukkig!
    Het hemdje vind ik goed geslaagd in dat stofje, maar ik zal dus blijkbaar toch zelf een stofje moeten uitzoeken voor het jongenshemdje dat ik één dezer eens wil maken. Mooi met die biais!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, jij bent goed bezig geweest! Heel mooi allemaal. Vooral het kleedje vind ik prachtig, zo'n leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai goed op tijd aan begonnen! Zo'n T- shirt zal ik mij toch ook eens aan moeten wagen, sie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vooruitziend ben jij precies wel! Bij mij is het altijd 5 voor twaalf dat ik mijn cadeautjes klaar heb. Ze zullen wel content geweest zijn. Voor 2013 veel geluk en succes bij de gezinsuitbreiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, allemaal even knap. Gij hebt kei hard gewerkt. Zo een tshirtjes wil ik ook eens graag proberen, maar zonder overlock durf ik er niet aan te beginnen. Ooit.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai zo voorzienig geweest! Dat ben ik dus niet, en om dezelfde reden als jij bij mij dus geen zelfgemaakte cadeautjes... Ik vind het hemdje héél mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeer voorziende vrouw ben jij! en allen ferm geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een productie ! En weet je ... zot ben ik van die zakflapjes op het hemdje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat een productiviteit! Echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai, ik vind dat al heel wat!
    Dat klein gespuis in mijn buik heeft er hier voor gezorgd dat er geen enkel zelfgemaakt cadeautje onder onze boom lag. Of zijn het de donkere winteravonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, dat kan wel tellen qua productie! Zeker met die extra vermoeidheid. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen